![]()
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη μίλησαν η διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής κλινικής του νοσοκομείου «Σωτηρία», κ. Μίνα Γκάγκα, και ο κ. Απόστολος Κομνό…
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη μίλησαν η διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής κλινικής του νοσοκομείου «Σωτηρία», κ. Μίνα Γκάγκα, και ο κ. Απόστολος Κομνός, διευθυντής ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, αναφορικά με τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας, τη δραματική αύξηση των νεκρών και των διασωληνωμένων, αλλά και την τεράστια πίεση που δέχονται τα νοσοκομεία της χώρας. «Μας στεναχωρούν όλοι οι θάνατοι σε νέους ανθρώπους, και όλοι οι θάνατοι γενικά. Φυσικά υπάρχει κίνδυνος στη δουλειά, αλλά υπάρχει κίνδυνος και εκτός δουλειάς»,σχολίασε η κ. Γκάγκα αναφορικά με τον 42χρονο πνευμονολόγο που έχασε τη μάχη με τον κορωνοϊό.
«Στη Θεσσαλονίκη πιέζονται πάρα πολύ. Εδώ μέχρι στιγμής πιεζόμαστε λιγότερο. Η νοσηλεία για τους ασθενείς είναι δύσκολη, είτε είναι διασωληνωμένοι, είτε όχι, λόγω και της μοναξιάς. Δεν μπορεί να τους επισκεφθεί κανείς. 2500 ασθενείς με κορονοϊό νοσηλεύονται σε κλινικές», συνέχισε η ίδια, προσθέτοντας ωστόσο ένα μάλλον ενθαρρυντικό στοιχείο, ότι «περισσότεροι από τους μισούς τα καταφέρνουν που μπαίνουν σε ΜΕΘ, και νομίζω περισσότεροι και από 2 στους 3». «Μέχρι τώρα δεν είχαμε στοιχεία για μετάδοση του ιού από τα ζώα. Πέρα από τα μινκ, δεν νομίζω ότι έχουμε ενδείξεις αν έχουμε κάποιο κατοικίδιο ότι κινδυνεύει, ή ότι κινδυνεύουμε εμείς από αυτό», είπε η κ. Γκάγκα αναφορικά με το θέμα που έχει προκύψει με τα μινκ και το οποίο ξεκίνησε από τη Δανία αλλά έφτασε και στη χώρα μας.
Σε ό,τι αφορά στις ηλικίες των νοσούντων «Έχουμε νεαρότερες ηλικίες νοσούντων στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, και το βλέπουμε αυτό δυστυχώς και στους θανάτους, γιατί οι νεότερες ηλικίες εκτίθενται περισσότερο, βγαίνουν περισσότερο. Ο ιός δε φαίνεται να έχει αλλάξει. Μίλησα με συναδέλφους μου στη Γερμανία, και η αίσθησή τους και από τα δεδομένα τους προκύπτει ότι από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζουν τον ίδιο ιό». «Τώρα στους ασθενείς δίνουμε αντιικό, στεροειδή, αντιπηκτικά, αντιπυρετικά και την αντίστοιχη αγωγή που χρειάζεται αν επηρεάζεται κάποιο σύστημα. Δεν δίνουμε απαραίτητα αντιβίωση, μόνο αν υπάρξουν και μικροβιακές λοιμώξεις. Ο ιός αυτός διεγείρει το ανοσοποιητικό και αυτό συμπεριφέρεται με έντονη αντίδραση. Το κύριό μας μέλημα είναι να σταματήσουμε αυτή την αντίδραση», εξήγησε ακόμα η κ. Γκάγκα.
Αναφερόμενη στο θέμα του Πολυτεχνείου, η ίδια τόνισε ότι «Ελπίζω ότι δε θα έχουμε συγκεντρώσεις. Δεν κάναμε Πάσχα, δεν κάναμε 28ηΟκτωβρίου, τι κάνει το Πολυτεχνείο τόσο διαφορετικό; Γιατί δεν μιλήσαμε για την παρέλαση της 28ηςΟκτωβρίου. Όλοι οι γιατροί είμαστε κάθετοι στο ότι πρέπει να σταματήσουμε τις επαφές. Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κλειστούμε στα σπίτια μας, τότε αυτό να κάνουμε».«Ανεβαίνουμε στο κύμα. Τις επόμενες 15 ημέρες θα συνεχίσουν τα νοσοκομεία να πιέζονται και θέλουμε βοήθεια όσο μπορούμε, να το σταματήσουμε», συμπλήρωσε η κ. Γκάγκα. «Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι έτσι και γίνουν συγκεντρώσεις η Αθήνα θα γίνει Θεσσαλονίκη και δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί το σύστημα υγείας στις ανάγκες που θα υπάρξουν», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Κομνός.
Ξερόλας