Μητσοτάκης σε Ιερώνυμο: “Να τηρήσουμε τα μέτρα και να κάνουμε Χριστούγεννα με ανοιχτές Εκκλησίες”

November 14, 2020


O Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε το πρωί του Σαββάτου με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής. Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο για την πορεία…


O Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε το πρωί του Σαββάτου με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής. Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο για την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού και για τα μέτρα που λαμβάνει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπισή της.

Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις τόσο του Πρωθυπουργού, όσο και του Αρχιεπισκόπου, ήταν η αδήριτη ανάγκη να συμβάλουμε όλοι, με όλες μας τις δυνάμεις, στην υλοποίηση των μέτρων, τηρώντας πιστά και απαρέγκλιτα τους υγειονομικούς κανόνες, όπως έγινε από την αρχή της πανδημίας.

Εκφράστηκε επίσης η αισιοδοξία ότι η τήρηση των υγειονομικών κανόνων και η συνακόλουθη βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων θα μας επιτρέψουν να κάνουμε Χριστούγεννα σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα διαβάστε για τον έκτακτο Χριστουγεννιάτικο “μποναμά” που αναμένεται να δόσει η κυβέρνηση.

«Είναι στο χέρι μας να τηρήσουμε τα μέτρα και να κάνουμε Χριστούγεννα με τις Εκκλησίες μας ανοιχτές» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, με τον κ. Ιερώνυμο να προσθέτει ότι «έχουμε όλοι ευθύνη να προστατεύσουμε με τη στάση μας το ανθρώπινο πρόσωπο και την δημόσια υγεία, ώστε να μπορέσουμε να εορτάσουμε τα Χριστούγεννα στους Ναούς μας».

Συνάντηση Μητσοτάκη με Ιερώνυμο για το άνοιγμα των εκκλησιών τα Χριστούγεννα

Κορωνοϊός: Θέλει ανοικτές εκκλησίες τα Χριστούγεννα η Ιερά Σύνοδος

Ο κορωνοϊός μπορεί να εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα πια στην χώρα, αλλά η Ιερά Σύνοδος έχει… τις δικές της απαιτήσεις, αφού ζητά από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να λειτουργήσουν κανονικά οι εκκλησίες στο δεκαήμερο των Χριστουγέννων.

Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ, μέλος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, σε ειδική διαδικτυακή εκπομπή της μητροπόλεώς του στο Facebook, την οποία και παρακολούθησαν με ενεργή συμμετοχή δεκάδες χιλιάδες πιστοί, στην πλειονότητά τους νέοι, με νέα μέτρα ήδη να ισχύουν.

Τόνισε, μάλιστα, πως η Διαρκής Ιερά Σύνοδος παρακάλεσε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να επιτρέψουν να παραμείνουν ανοικτοί οι ναοί με την απαρέγκλιτη και πιστή τήρηση όλων των προδιαγραφών, των εντολών και των υποδείξεων των αρμόδιων υγειονομικών αρχών της Πολιτείας και, φυσικά, πάντα με βάση την εξέλιξη των επιδημιολογικών δεδομένων μέσα σε αυτόν και τον επόμενο μήνα.

Ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας σημείωσε χαρακτηριστικά πως η Εκκλησία δεν μάχεται την επιστήμη, ούτε ποτέ την είδε σαν… αντίπαλο, όπως ορισμένοι υποστηρίζουν, για την εξυπηρέτηση αλλότριων σκοπιμοτήτων.

Αναφορικά με την πολυφωνία που υπάρχει στους κόλπους της Εκκλησίας, επισήμανε πως «θα πρέπει να ακούμε την επίσημη Εκκλησία και όχι κάθε μεμονωμένη φωνή που δεν την εκφράζει».

Συνέστησε, μάλιστα, να ακολουθούνται από τους πιστούς όλες οι υποδείξεις των αρμόδιων υγειονομικών αρχών, καθώς «οι χώροι των ναών είναι φθαρτοί, όπως άλλωστε και το ανθρώπινο σώμα, και είναι απαραίτητο να προστατεύουμε εαυτούς και αλλήλους».

«Υπάρχει», υπογράμμισε, «πλήρης ταύτιση με τις επιστημονικές προτάσεις και εμπιστοσύνη στην επιστήμη».

Σχετικά με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, επισήμανε πως αυτό «συνιστά θέμα της προσωπικής πίστης του καθενός» και ότι «δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, καθώς ουδείς ‘’εξαναγκάζεται’’ να συμμετάσχει σε Αυτήν».

«Η Θεία Ευχαριστία», είπε ο Γαβριήλ, «δεν μεταδίδει ιούς, αλλά την αιώνια ζωή. Οι ιοί -υπογράμμισε- μεταδίδονται και διασπείρονται εύκολα σε μια μαζική συνάθροιση, σε συνθήκες συνωστισμού.

Για αυτό και δεχόμαστε όλους τους σχετικούς περιορισμούς για την προστασία της δημόσιας υγείας και της ζωής των ανθρώπων, του υπέρτερου δηλ. συμφέροντος, καθώς χωρίς τον άνθρωπο δεν υπάρχει Εκκλησία».

Πρόθεση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, είπε ο μητροπολίτης, δεν είναι να πάει κόντρα στην Πολιτεία. «Για όλα, άλλωστε, τα κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν στο έθνος μας, η Εκκλησία συμπορεύεται με την Πολιτεία», τόνισε χαρακτηριστικά.

Και συνέχισε: «Βλέπουμε, ωστόσο, την ψυχική κατάσταση των ανθρώπων να τίθεται σε διακινδύνευση λόγω του φόβου και λόγω των συνθηκών του ‘’εγκλεισμού’’ και γι’ αυτόν τον λόγο ζητήσαμε από τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να είναι ανοικτοί οι ναοί την περίοδο των Χριστουγέννων».

Εξάλλου, όπως είπε, «Η σχέση με τον Θεό βοηθά στην πνευματική και ψυχική ενίσχυση των ανθρώπων».

«Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν αντιστρατεύεται τους ειδικούς, εκφράζει όμως τον πιστό λαό της που αγωνιά και πρέπει να μεριμνά και για την ψυχική υγεία και ισορροπία όλων των ανθρώπων», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά στο εμβόλιο, πρώτος από τον χώρο της Εκκλησίας, το χαρακτήρισε «δώρο του Θεού» και τόνισε ότι «δεν πρέπει σε αυτό το ζήτημα να υπεισέλθουν οι γνωστές και επικίνδυνες συνωμοσιολογίες».

«Ας είμαστε υπομονετικοί και ας έχουμε εμπιστοσύνη στην αρμονική σχέση Εκκλησίας – Επιστήμης. Αν είναι κάτι πονηρό, θα φανεί, δεν κρύβεται. Το ψέμα έχει άλλωστε κοντά ποδάρια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο μητροπολίτης Γαβριήλ, στην ειδική εκπομπή που παρακολούθησαν από το Facebook περίπου 70.000 άτομα, κατέληξε: «Κανένας πιστός ως πρόσωπο δεν είναι πάνω από την Εκκλησία. Η υπακοή μας στην Εκκλησία είναι απαραίτητο στοιχείο για τη σωτηρία μας».

Ωστόσο, «δεν πρέπει να νιώθει ο κόσμος ότι πολεμάται το δόγμα μας. «Δεν απειλείται η πίστη μας, την πανδημία απλώς πρέπει να ξεπεράσουμε και να υπερνικήσουμε με τη βοήθεια του Θεού και των επιστημόνων, που νυχθημερόν παλεύουν για αυτό».

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ


Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.