Οικογένεια είχε στη κατοχή της σπάνια εικόνα της Παναγίας: Αξίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ (φωτο, video)

January 1, 2024


Σε μια ιστορία που μοιάζει με ιστορία βγαλμένη από ταινία, μια ιταλική οικογένεια επέστρεψε στις ιταλικές αρχές ένα χαμένο από καιρό αριστούργημα του αναγεννησιακού καλλιτέχνη Σάντρο Μποτιτσέλι, αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ. Ο πίνακας, με τίτλο «Madonna and Child» είχε αφαιρεθεί από ένα παρεκκλήσι ενός χωριού στη νότια Ιταλία τη δεκαετία του 1960 από τον Enrico Somma, επικαλούμενος ανησυχίες για τη…



Σπάνια εικόνα της Παναγίας, αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται πλέον σε ασφαλή χέρια.

Σε μια ιστορία που μοιάζει με ιστορία βγαλμένη από ταινία, μια ιταλική οικογένεια επέστρεψε στις ιταλικές αρχές ένα χαμένο από καιρό αριστούργημα του αναγεννησιακού καλλιτέχνη Σάντρο Μποτιτσέλι, αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ. Ο πίνακας, με τίτλο «Madonna and Child» είχε αφαιρεθεί από ένα παρεκκλήσι ενός χωριού στη νότια Ιταλία τη δεκαετία του 1960 από τον Enrico Somma, επικαλούμενος ανησυχίες για την ασφάλειά του εν μέσω των διαδεδομένων κλοπών έργων τέχνης στις ιταλικές εκκλησίες.

Το ταξίδι του πίνακα είναι τόσο ιστορικό όσο και ο δημιουργός του. Ο Peppe Di Massa, ένας τοπικός ιστορικός, ανέφερε ότι το έργο τέχνης ανήκε κάποτε στον Πάπα Σίξτο IV, ο οποίος το πούλησε στην οικογένεια των Μεδίκων στη Φλωρεντία. Η συναλλαγή αυτή φέρεται να έγινε για να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή της Καπέλα Σιξτίνα του Βατικανού. Τελικά, ο πίνακας βρέθηκε στην εκκλησία Santa Maria la Carità, απ’ όπου τον απέκτησε διακριτικά η οικογένεια Somma.

Όπως σημειώνει το Business Insider, η οικογένεια Somma υποστήριξε ότι οι προθέσεις της δεν ήταν ποτέ να επωφεληθεί από το έργο του Μποτιτσέλι, αλλά να ενεργήσει ως θεματοφύλακας του. Σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου, η τελευταία γνωστή κρυψώνα του πίνακα ήταν στο υπόγειο μιας επιχείρησης αρτοποιίας που ανήκε στον Michele Somma και βρισκόταν σε ένα χωριό έξω από τη Νάπολη.

Οι νομικές πτυχές της απομάκρυνσης του πίνακα στα τέλη της δεκαετίας του 1960 παραμένουν διφορούμενες. Ωστόσο, οι ειδικοί και οι αρχές είχαν λάβει γνώση της μετακίνησης, καταγράφοντας τον πίνακα ως προστατευόμενο έργο. Το έργο τέχνης, μια τέμπερα σε ξύλο, απεικονίζει την Παναγία να κρατά τον Ιησού.

Ο Enrico Somma κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να προστατεύσει τον πίνακα, ενώ φέρεται να είχε ένα όπλο δίπλα στο κρεβάτι του. Παρά τις πολυάριθμες προσφορές για την αγορά του αριστουργήματος, η οικογένεια αρνήθηκε, επιλέγοντας να το κρύψει μετά το θάνατο του Enrico για να αποτρέψει το ενδιαφέρον και την πιθανή κλοπή.

Με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την αύξηση των φημών, η οικογένεια Somma άρχισε να ανησυχεί για την ασφάλεια του έργου τέχνης και τη δική της. Τελικά αποφάσισαν να εμφανιστούν και να επιστρέψουν τον πίνακα στις αρχές.

Αυτή η ιστορία της οικογένειας Somma και του πίνακα Μποτιτσέλι δεν αφορά μόνο το ίδιο το έργο τέχνης, αλλά εγείρει επίσης ερωτήματα σχετικά με την προστασία της τέχνης, την ιδιοκτησία και την ευθύνη απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά.


Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.